Checkout

Saat yhdellä sopimuksella verkkokauppaasi markkinoiden kattavimman maksutapavalikoiman. Selkeät tilitysraportit ja Extranet-kauppiasportaali tekevät kirjanpidon ja maksujen palauttamisen helpoksi, ja palvelun laadukas tekninen toteutus kestää suuretkin ostosruuhkat. Lue lisää Checkoutin kotisivuilta.

Checkout-maksupalvelun hinta

Hinnat löydät palvelun omilta verkkosivuilta: https://www.checkout.fi/hinnasto


Käyttöönotto

Ennen kuin Checkout-maksupalvelun saa otettua käyttöön verkkokaupassa, tarvitaan sopimus Checkoutin kanssa ja tunnukset maksutapaa varten. Rekisteröitymisen palveluun saat tehtyä suoraan kaupan maksutavasta.

Saat lisättyä Checkout-maksupalvelun kauppaasi uutena maksutapana seuraavasti:

  1. Siirry kauppasi hallinnassa kohtaan Asetukset > Maksu.

  2. Valitse yläosan maksutavoista Checkout ja lisää se kauppaasi.

  3. Siirry lisäämäsi maksutavan kohtaan Asetukset.

  4. Rekisteröidy tarvittaessa Checkout palveluun ja täytä Checkoutilta saamasi tunnukset Kauppiastunnus ja Kauppiasvarmenne kenttiin.

  5. Tallenna.

Kun tunnukset on tallennettuna maksutapaan ja maksutapa on asetettu näkyviin asiakkaille, maksutapa on käytettävissä sitten kun palvelu on asetettu aktiiviseksi Checkoutin toimesta.

Checkout-maksupalvelu kaupassasi

Kaupan Checkout-maksutavassa asetussivulla on vain yksi asetus:

  • Käyttötila – Tällä valitaan käytetäänko maksutapaa oikeilla kauppiastunnuksilla vai Checkoutin testitunnuksilla. Normaalisti asetus on aina "Tuotannossa".


Kun kauppaasi tulee Checkout-palvelulla maksettu tilaus, on se automaattisesti maksettu tilassa, jos Checkout on tarkistanut maksun olevan kunnossa. Jos tilaus ei ole maksettu tilassa, voit tarkistaa maksun tilan Checkoutin omasta extranetistä.

Testaa vielä lopuksi kaupan asiakaspuolelta maksutavan toimivuus ainakin maksuun ohjautumiseen asti.

FAQ / UKK - Usein kysyttyjä kysymyksiä


Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?

Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.


Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?

Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.


Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?

Tästä olemme laittaneet palautetta eteenpäin ePagesille, että saataisiin tälle asetus, mutta ainakaan vielä tuo ei ole ikävä kyllä mahdollista.


Voinko muuttaa, että tilausvahvistus lähtisi asiakkaalle vasta kun tilaus on maksettu?

Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila voit laittaa "Tilauksen vastaanottoilmoitus" sähköpostin pois aktiivisuudesta ja sen sijaan asettaa "tilauksen tila - maksettu" aktiiviseksi.

Sitten voit kopioida otsikon ja sähköpostiasetukset vastaanottoilmoituksesta maksettu-viestiin, jolloin sen näyttä normaalilta tilausvahvistusviestiltä.