PayPal

Toiminnot, joita tässä artikkelissa kuvataan, ei ole saatavilla jokaiseen kauppa-alustaan. Jos herää kysymyksiä, olethan yhteydessä palveluntarjoajaasi.

Voit tarjota asiakkaillesi kolmannen osapuolen maksutapoja, kuten PayPal. Asettaaksesi kyseinen maksutapa kauppaasi, sinun täytyy rekisteröityä PayPaliin ja hankkia API-tunnustiedot, jotka ovat välttämättömiä linkittääksesi kaupan PayPaliin ja saadaksesi maksuja.

Kuinka saat API-käyttöoikeustiedot

1. Ylläpitoalueen päävalikossa, valitse Asetukset ja sitten Maksu.

2. Sivulla näet kaikki maassasi käytössä olevat maksutavat. Lisätäksesi maksutavan tai muokataksesi sitä, lue artikkeli Maksutavat.

Valitse PayPalin logo.

3. Täältä löydät kaikki tiedot prosessin yksityiskohdat, kuten myös tiedot lisämaksuista. Määrittääksesi PayPalin tunnuksen, paina vasemmalla olevaa Lisää-nappia.

4. Sivun ylimpänä näet ohjeet maksutavan asettamiseksi. Linkittääksesi PayPal-tunnuksesi kauppaasi, sinun täytyy hankkia API-käyttöoikeustiedot. Valitse Rekisteröidy PayPal-palveluun (vaihe 1).

Huomaa: Sinun täytyy avata PayPayl Business -tunnus. Jos sinulla on jo PayPal-tunnus, voit päivittää sen ilmaiseksi Business-tunnukseksi.

5. PayPalin API-käyttöoikeustiedot saa kohdan 2 linkin kautta. Sieltä saa kopioitua tunnukset suoraan kyseiseisiin kenttiin.

6. Valitse Pyydä API-allekirjoitusta, sitten Hyväksy ja lähetä.

7. Näet tietosi painamalla Näytä.

8. Kopioi ja liitä käyttöoikeustiedot vaadittuihin kenttiin (kohta 5).

9. Tallenna muutokset.

FAQ / UKK - Usein kysytyjä kysymyksiä


Kauppaani tulee osa tilaksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?

Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, niin asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.


Mitä minun kannattaa tehdä jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?

Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta, että onko ne oikeasti maksamattomia vai ei ja sitten kuitata hylätyksi päivän parin päästä jos maksua ei näy maksupalvelussa.


Voinko estää, että kauppaan tulisi vain maksetut tilaukset?

Tästä olemme laittaneet palautetta eteenpäin ePagesille, että saataisiin tälle asetus, mutta ainakaan vielä tuo ei ole ikävä kyllä mahdollista.


Voinko muuttaa, että tilausvahvistus lähtisi asiakkaalle vasta kun tilaus on maksettu?

Kyllä. Kaupan hallinnassa kohdassa Asetukset > Sähköpostitapahtumat > Tilauksen tila voit laittaa "Tilauksen vastaanottoilmoitus" sähköpostin pois aktiivisuudesta ja sen sijaan asettaa "tilauksen tila - maksettu" aktiiviseksi.

Sitten voit kopioida otsikon ja sähköpostiasetukset vastaanottoilmoituksesta maksettu-viestiin, jolloin sen näyttä normaalilta tilausvahvistusviestiltä.