Verifone

Vilkas Now verkkokaupoissa löytyy myös Verifone Bluecommerce integraatio. Ottaaksesi palvelun käyttöön, sinun täytyy tehdä sopimus Verifonen kanssa ja määritellä integraation asetukset.

Verifonen verkkomyynnin maksupalvelusopimuksen voi tehdä Verifonen online-lomakkeella osoitteessa https://asiakas.point.fi/ecomm. Tätä kautta palvelun saa nopeiten ja helpoiten käyttöön. Tilaus tulisi tehdä henkilökohtaisin pankkitunnuksin yrityksen nimenkirjoitusoikeudellisen henkilön toimesta.

Tilauksen käy sen jälkeen Verifonen tilaustenkäsittely läpi ja sitten he perustavat asiakkuuden. Tämän jälkeen Verifonen tilaustenkäsittely lähettää sopimukseen täytetylle yhteyshenkilölle tunnukset ja ohjeet sähköpostitse.

Tässä vielä huomioita muutamiin tilauksen yhteydessä kysyttäviin asioihin:

  • Tiedot tunnistautumisesta --> nämä tulevat automaattisesti
  • Palvelutiedot /Tuotteiden tai palveluiden hinnat: kauppiaan omia arvioita – informatiivinen tieto
  • Tilauslomakkeella kysytään myös palvelupakettivalintaa pallovalintana (radio buttonina)
  • Tulevan myynnin arvio, sekä keskiostoksen arvo ovat täysin kauppiaan omia arvioita – informatiivista tietoa

Kauppiasta neuvotaan Verifonelta tarvittaessa: Myynti 09-47743340 arkisin 8-21 lauantaisin 9-18 sunnuntaisin 12-18 (tai Tilaustenkäsittely 09-47743343 arkisin 8-16). Kaikki yhteystiedot löytyvät tarvittaessa täältä https://www.verifone.com/fi/fi/info-yhteystiedot.

Verkkokaupassa kohdassa Asetukset > Maksu saa lisättyä uutena maksutapana "Verifone"-tyyppisen maksutavan. Tämä maksutavan tyyppi on integroitu toimimaan Verifonen järjestelmän kanssa.

Kaupan hallinnassa päävalikosta Asetukset > Maksu saat lisättyä Verifone maksutavan napsauttamalla sen logoa ja valitsemalla Lisää.

Maksutavan yläosassa näkyy kohta kohdalta tiivistetty ohje käyttöönottoon ja linkit liittyville sivuille.


Verifone maksutavan asetukset

Alla olevassa kuvassa näkyy kaupan Verifone maksutavan asetukset.

Käyttötila - Kun olet saanut tehtyä sopimuksen Verifonen kanssa, niin ellei Verifonelta opasteta eri tavalla, niin maksutavan asetuksissa voit asettaa maksutavan käyttötilaksi Tuotannossa.

Kaupan julkinen avain - Tämä täytyy kopioida Verifonen hallintasivulle.

Verifonen julkinen avain - Tähän kopioidaan Verifonen julkinen avain Verifonen hallintasivulta.

Maksun paluuosoite - Tämä kopioidaan Verifonen hallintasivulle. Kaupan asiakaspuoli täytyy olla auki, että se hyväksytään.


Verifone maksutavan lisäasetukset

Lisäasetukset kohdassa olevia asetuksia ei tarvitse normaalisti muuttaa.

Näytä Verifonen maksutapavalinta seuraavassa tilausprosessin vaiheessa - Voit valita missä tilausprosessin vaiheessa Verifonen maksutapavalinta näytetään.

Valitse asiakkaiden käytettävissä olevat maksutavat - Voit valita mitä maksutapoja näytetään asiakkaille.

Käyttäjän on valittava maksutapa jatkaakseen tilausprosessia - Voit valita voiko asiakas ohittaa maksuvalintasivun ilman maksutavan valintaa vai onko se pakko valita.

Käytetty tyylitiedosto - Tyylitiedostolla voit muuttaa Verifonen maksusivun tyylejä.

Ohita Verifonen maksuvahvistussivu - Voit valita ohitetaanko Verifonen maksuvahvistussivu.

Salli asiakkaiden tallentaa maksukortin tiedot - Voit valita voiko asiakkaat tallentaa maksukortin Verifonen järjestelmään, jolloin asiakkaan ei tarvitse syöttää kortin tietoja uudelleen Verifonen maksusivulla.

FAQ / UKK - Usein kysytyjä kysymyksiä


K: Yritän palauttaa asiakkaalle toiseen kertaan tilauksesta rahoja takaisin. Kun asiakas palautti ensimmäisen tuotteen, niin sen osalta rahojen palautus meni ok, mutta myöhemmin toisen tuotteen osalta rahan palautuksessa tulee virhe ja palautus epäonnistuu.

V: Pankkisiiroilla palautuksessa on eri pankeilla eri ehtoja. Esim. Nordealla voi tehdä maksusta vain yhden palautuksen. Tästä syystä palautuksien toiminnassa on rajoituksia Verifonen kautta. Tällaisessa tapauksessa rahojen palautus pitää tehdä toista kautta.


K: Verifonen hallinnassa kysymykset ja asetukset näyttävät hankalilta, mistä saan apua niihin?

V: Verifonelta saat käyttöönottoon liittyen ohjeistuksen sähköpostiin PDF-tiedostona, jonka avulla saa Verifonen omissa asetuksissa täytettyä tarvittavat tiedot.


K: Olen asettanut kaikki tarvittavat asetukset, mutta maksupalvelu ei testatessa toimi. Miten saan sen toimintaan?

V: Verifone maksutapa tarvitsee vielä lopullisen palvelun aktivoinnin. Asetuksien määrittelyn jälkeen täytyy olla vielä yhteydessä Verifoneen palvelun aktivoimiseksi.