Facebook pikseli

Facebook-pikseli on analyysityökalu, jonka avulla voit ymmärtää, mitä ihmiset tekevät kaupassasi. Kun integroit Facebook-pikselin kauppaan, voit analysoida asiakkaiden käyttäytymistä. Asiakkaidesi toimintoja seurataan kuitenkin vain, jos he hyväksyvät kaikki evästeet eikä selaimessa ole aktivoitu mitään seurantasuojaa.

Muista päivittää myös tietosuojakäytäntösi ja kertoa kävijöillesi Facebook-pikselin käytöstä, sen jälkeen kun olet lisännyt Facebookin seurannan kauppaan.

Facebook-pikselin lisääminen kauppaan

Pikselin lisäämiseksi kauppaan sinun on ensin liitettävä Facebook-tilisi ja sitten valittava pikseli, jonka olet luonut Facebook Business Managerissa.

Jos et ole vielä luonut Business Manager -tiliä ja pikseliä, löydät lisätietoja alla olevasta pikselin valitsemisesta.

Facebookiin yhdistäminen

  1. Siirry kaupan hallinnassa päävalikossa kohtaan Markkinointi > Facebook.

  2. Valitse Yhdistä.

  3. Noudata annettuja ohjeita.

Yhdistetyn Facebook-tilin nimi ja kuva näkyy asetuksissa.

Voit katkaista yhteyden valittuun Facebook tiliin kapastasi valitsemalla Katkaise yhteys ja vahvista valinta ponnahdusikkunassa valitsemalla Katkaise.

Yhteys Facebookiin on aika ajoin uusittava. Tällöin kauppasi hallinnassa kohdassa Markkinointi > Facebook näkyy viesti, jossa sinua pyydetään uusimaan yhteys. Voit tehdä sen tällöin valitsemalla Uusi yhteys.

Varmista, että olet kirjautunut sisään Facebookiin samalle Facebook-tilille, joka on yhdistetty kauppaan, jotta voit uusia yhteyden.

Pikselin valitseminen

Lisätäksesi pikselin kauppaasi sinulla on oltava Facebook Business Manager yhdistetyssä Facebook-tilissä. Jos et ole vielä luonut sellaista, avaa https://business.facebook.com/, valitse Luo tili ja seuraa ohjeita. Lisätietoja on artikkelissa Business Managerin luominen Facebook Business -ohjekeskuksessa.

Jos et ole vielä luonut pikseliä, luo pikseli yhdistettyyn Facebook Business Manageriin seuraamalla linkkiä Luo pikseli hallinnollasi. Lisätietoja on artikkelissa Create a Facebook pixel in Business Manager Facebook Business -ohjekeskuksessa. Kun olet luonut pikselin, pikseliä ei tarvitse asettaa Business Managerissa. Palaa takaisin kaupan hallintoon ja suorita asennus loppuun noudattamalla seuraavia ohjeita:

  1. Valitse pikseli, jonka haluat integroida kauppaan.

  2. Valitse Tallenna.

Tällöin Facebook pixel on integroitu kauppaasi.

Poista integroitu pikseli valitsemalla Ei pikseliä.

Jos irrotat Facebook-tilin kaupastasi, myös valittu Piksei katkaistaan. Voit aina muodostaa yhteyden Facebookiin uudelleen, mutta sen jälkeen sinun on valittava vielä pikseli uudelleen.

Facebook eventtien lisääminen

Kun olet lisännyt Facebook-pikselin käyttöön kauppaasi, voit määrittää Facebookin omista asetuksista löytyvällä Tapahtumien asetustyökalulla vakiotapahtumat ja parametrit ilman koodausta.

Täältä löydät Facebookin ohjesivun työkaluun (englanniksi):
https://www.facebook.com/business/help/777099232674791?id=1205376682832142


Tässä vielä vinkkejä, mistä eventtejä voidaan triggeröidä

ViewContent event
URL contains "/p/"

AddToBasket event
Button text is "lisää ostoskoriin"

Initiate Checkout event
Button text is "kassalle"

Purchase event
URL contains "/o/"