Mitä responsiivisuus tarkoittaa

Nykyisin asiakkaat vierailevat kaupassasi erilaisilla laitteilla, joihin kuuluvat tietokoneet, tabletit ja älypuhelimet. Kauppasi näkyy aina käytetylle laitteelle optimoituna. Tätä kutsutaan responsiiviseksi ulkoasuksi.

Tietokoneella vierailevat asiakkaat näkevät perinteisen version kaupastasi. Tässä esimerkki:

Toisaalta, jos joku vierailee kaupassasi käyttäen älypuhelinta, se voi näyttää esimerkiksi tältä:

Tämänkaltainen ulkoasu takaa, että käyttäjät näkevät kaupasta aina sen version, jossa ei ole esteitä käyttäjäystävälliseen kokemukseen.

Esimerkiksi seuraavat asiat kaupassasi muokkautuvat automaattisesti:

  • Kuvien koko

  • Tuotelistauksen ulkonäkö (neljässä sarakkeessa tietokoneille, mutta kahdessa sarakkeessa älypuhelimille)

  • Tekstin rivitys

Teksti voi siis näkyä yhdellä rivillä tietokoneilla, mutta älypuhelimilla se voi näkyä viidellä rivillä.