Mitä responsiivisuus tarkoittaa

Nykyisin asiakkaat vierailevat kaupassasi erilaisilla laitteilla, joihin kuuluu tietokoneet, tabletit ja älypuhelimet. Kauppasi näkyy aina käytetylle laitteelle optimoituna. Tätä kutsutaan responsiiviseksi ulkoasuksi

Tietokoneella vierailevat asiakkaat näkevät perinteisen version kaupastasi. Tässä esimerkki:

Toisaalta, jos joku vierailee kaupassasi käyttäen älypuhelinta, niin se voi näyttää esim. tältä.:

Tämän kaltainen ulkoasu takaa, että käyttäjät näkevät kaupasta aina sen version, joka on oikea heille ja ei ole mitään esteitä käyttäjäystävälliseen kokemukseen.

Esimerkiksi seuraavat asiat kaupassasi muokkautuu automaattisest:

  • Kuvien koko
  • Tuotelistauksen ulkonäkö (neljässä sarakkeessa tietokoneille, mutta kahdessa sarakkeessa älypuhelimille)
  • Teksti rivitys

Testi voi siis näkyä yhdellä rivillä tietokoneille, mutta älypuhelimille se voi näkyä viidellä rivillä.